תעמולה שחורה
תעמולה שחורה היא הפצה של הצהרות, רעיונות ומסרים שליליים כדי להרוס את המוניטין ואת שמם הטוב של אנשים, חברות ולהריסת אמון הציבור בהם.
אין הגבלה על תעמולה שחורה בחברה המודרנית, כל אחד יכול להשתמש בה תוך ניצול לרעה של חופש העיתונות, כך שכל אחד חשוף לסכנה של תעמולה שחורה. אדם שנחשף לכך ניתן בקלות להרוס אותו. בשוק תחרותי מאד יש גורמים המתמחים בהפצת מידע שקרי בעל פה מאדם לאדם, במדיה ובכל ערוץ תקשורת קיים. דבר נוסף עובד לטובת תעמולה שחורה והוא חוק טבע שאומר - כאשר אין נתונים זמינים, אנשים ימציאו אותם. כלומר כל ריק נוטה להתמלא וכאשר יש מחסור באינפורמציה על דבר מסוים קל מאד למלא את הוואקום בנתונים כוזבים.
איך מתמודדים עם תעמולה שחורה:
1. מלא את הריק של מחסור בנתונים, ושל נתונים שהושמטו בנתונים עובדתיים - הזרם אינפורמציה רבה החוצה. שתיקה במקרים כאלה היא מזיקה, הכחשה עלולה להיתפס כמעין אישור.
2. הוכח שכל ההתבטאויות שנשמען הן שקרים - הכן חומרים עובדתיים מדויקים הכוללים מסמכים, תעודות, תמונות וכיוצ"ב.
3. הפרך כל שמועה שבה תתקל - על ידי כך שתראה את העובדות הנכונות.
4. טפל ברמת ההתעניינות לגבי כל התבטאות - לפי סולם הטונים, הסכמה נוצרת באותה רמת הטון הרגשית בה האדם נמצא.
5. למד היטב את מצב העניינים עד לאיתורו של המקור המדויק - חקור בכל דרך אפשרית כדי למצוא את המקור, השתמש באינטרנט, בקשרים, זהו תהליך ממושך שגוזל הרבה זמן. צריך פשוט להמשיך ואתר שמות ולתייק אותם עם תאריכים.
6. השתמש בידיעתך את המקור כדי לבלום או להרוס את המקור לתעמולה השחורה באמצעים שאינם פליליים - תיזום קמפיין נגדי אשר מבוסס על אמת, הכן תכנית יחסי צבור ומתקפה תקשורתית המבוססת על אמת. לא מספיק להתמקד ביחסי צבור טובים שאתה עושה עבורך, חשוב לעשות התקפת נגד כדי למלא את הריק של מעשיו המרושעים של יוזם התעמולה השחורה.
7. המשך למלא את הריק של חוסר נתונים בנתונים חיוביים, תוך שימוש בכל ערוץ זמין - מעשים טובים לאורך זמן ופרסום יעיל של חומרים חיוביים הם הכרחיים במלחמה של תעמולה שחורה.
בתפיסה שלנו הכל מתחיל מבנייה של האסטרטגיה כאשר החומרים צריכים להיות טהורים ומושתתים על הדברים החיובים של המוצר.
חשוב לדעת שבעולם העסקים ובכלל בכל מקום שמך הולך לפניך. הרבה פעמים שמעת על אדם לפני שראית אותו ואולי אפילו הספקת לגבש דעה עליו לחיוב או לשלילה.
לכן כל חשיפה ואפילו הקטנה ביותר צריכה להיות מבוקרת עם מלוא תשומת הלב כי דברים לפעמים יוצאים מהקשרם במיוחד כשיש למישהו אינטרס שכך יקרה(מתחרים וכו').
כדי לעשות קצת סדר בדברים ניתן לחזור למשולש הבסיסי של PuRe Comm ולפרק אותו לגורמים:
1.טוהר מידות - חשוב לדעת לספק מידע אמין ומדויק על הלקוח על מנת שלא ליצור משבר אמון בין הקורא לבין הלקוח אשר הכרחי עבורו כדי לשרוד.
2. הסכמה - חובה להבין את הלקוח ואת עולם התקשורת ותוך כדי כך להגיע להסכמה של כל הצדדים וליצור סינרגיה והתאמה בין הצרכים.
3. תקשורת - לכאורה נראה שהתקשורת שולטת ביחצ"ן אך האמת רחוקה מכך , היחצ"ן הוא זה שמזין את התקשורת לכן חובה עליו להעביר לה חומר אמיתי מדויק וחיובי.
כאן נכנסים לתמונה משרדי היח"צ אשר בידם הכוח לשנות!.
PuRe Comm - יחסי צבור בעידן החדש הוא כלי יישומי אמיתי שמתאים גם למי שרוצה להפוך את התחום למקצוע , וגם לכל אחד שמבין שיחסי צבור טובים נדרשים לכל אחד על מנת להתקדם ולהשיג את מטרותיו. ישנם בינינו אנשים עם אישיות של יחסי צבור - PR personality וישנם כאלה שפחות, כולם נדרשים לאמת וטוהר מידות על מנת ליצור סביבה בריאה ושפויה יותר.
מבוסס על עבודותיו של ל.ר.הבארד.
יעל לוטן היא מנכ"ל חברת יחסי הציבור
לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il
www.PuReComm.org.il
לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il
www.PuReComm.org.il